کتابخانه عمومی کوثر

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه عمومی کوثر همدان

کتابخانه عمومی کوثر

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه عمومی کوثر همدان

کتابخانه عمومی کوثر

آدرس : همدان - کوی کوثر - خیابان فدک - جنب سالن ورزشی امام خمینی (ره)
تلفن:34246828-081

ساعات فعالیت :
شیفت صبح آقایان 7:30 لغایت 13:30
شیفت بعدازظهر خانم ها 13:30 لغایت 19:30
پنج شنبه ها صبح از ساعت 7:30 لغایت 13:00 (پنج شنبه ها بعد از ظهر کتابخانه تعطیل است ).

مدارک لازم جهت عضویت:
1 - اصل شناسنامه ی حاوی کد ملی یا اصل کارت ملی.
2 - یک قطعه عکس .
3 - تکمیل فرم تقاضای عضویت.
4 - پرداخت حق عضویت. ( یا ارائه ی مدرک ، جهت استفاده از تخفیف یا رایگان بودن عضویت ).

( لیست افراد مشمول برخوردار از تخفیف یا رایگان بودن حق عضویت، مانند خردسالان زیرپیش دبستانی، دانش آموزان کمتر از 14 سال سن ، اعضای فعال بسیج ، اهدا کنندگان کتاب (با ارائه ی قبض اهدای کتاب) و دیگر افراد وگروه های مشمول در کتابخانه وجود دارد).

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

در سومین مرحله بازگشایی کتابخانه های عمومی، با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا و همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از ابتدای تیر ماه بازگشایی خواهد شد.

بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت، بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند بود.

همچنین استفاده اعضا از سالن های مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری (جمع خوانی، نقد کتاب، کتاب‌خوان و ...) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. بر این اساس کتابخانه‌های عمومی این نوع برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.

لازم به ذکر است که افزایش خودکار زمان عضویت اعضا، به مدت ۴ ماه انجام شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش می یابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمه ای دریافت نخواهد شد.

همچنین حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می توانند کتاب های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تعطیل خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۹ ، ۰۸:۴۶
کتابخانه کوثر

پیراهن بلند ماه عنوان کتابی به قلم آقای شهرام شفیعی میباشد. که یکی از کتابهای مجموعه چهارده آفتاب و در مورد زندگینامه امام جعفر صادق (ع) است. در این کتاب نویسنده با روایت شیرین و دلپذیر به بیان زندگی امام صادق(ع) پرداخته است. این کتاب گوشه هایی از زندگی امام صادق(ع) را بیان میکند تا نوجوانان و مخاطبان روح تشنه خود را با زلال وجود ایشان سیراب سازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۴۵
کتابخانه کوثر

کتاب خورشید رهنمای اثر ابوالفضل هادی منش است که توسط انتشارات بهار دلها به چاپ رسیده. این کتاب مروری بر زندگانی، شخصیت معنوی، معجزات و نیز سیره اخلاقی و اجتماعی امام هادی(ع) است. در ابتدای کتاب نویسنده به صورت شناسنامه‫ای به معرفی امام هادی پرداخته شده و نصوص امامت ایشان و دلایل مختلف مربوط به آن ارایه گردیده است. در ادامه هم به ویژگی‫های اخلاقی این امام مانند عبادت، ساده‫زیستی، دانش، سخنوری، مهربانی، بخشش و سخاوت، سخت‫کوشی، بردباری و نیز شکوه و هیبت ایشان اشاره کرده و مبارزات فرهنگی امام هادی و مقابله ایشان با گروه‫های منحرف و خرافه‫پرستان و نیز تربیت شاگردان متعدد در حوزه علم کلام را به تصویر کشیده است. نویسنده در بخش دیگری از کتاب به مبارزات سیاسی امام هادی مانند مدیریت جنبش‫های مخالف حکومت عباسیان، تقویت نهضت علویان، زیر سئوال بردن مشروعیت حکومت عباسیان و به چالش کشاندن این حکومت پرداخته و چگونگی تبعید ایشان و در نهایت شهادت آن امام را گزارش نموده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۹ ، ۰۹:۲۴
کتابخانه کوثر

به بهانه رحلت امام خمینی(ره) به معرفی کتاب کشف الاسرار ایشان در وبلاگ کتابخانه پرداخته ایم.

 

کتاب کشف الاسرار امام خمینی (ره) نقد علمی و پاسخ به شبهاتی است که در کتاب اسرار هزار ساله مطرح شده است.

موضوع کتاب اسرار هزار ساله حمله به مذهب تشیع بود، علی اکبر حکمی زاده حرفهای فرقه ضاله وهابی را به همراه تبلیغات سوء ضد روحانیت (که آن روزها بازارش داغ بود) در این رساله گردآورده بود. این کتابچه در حقیقت رساله ای  بود در ترویج وهابیت و از طرفی همسو با کسروی و از طرف دیگر با رضاخان که دشمن روحانیت بود.

در این هنگام حضرت امام قدس سره، سکوت را روا ندانسته با احساس مسؤولیت شدید برای دفاع از اسلام و پاسخ به آن شبهات واهی به پا خاسته، مدتی درس خود را تعطیل کردند و به تالیف کتاب کشف الاسرار پرداختند که در این اثر امام خمینی شبهات و تبلیغات ضد دینی و ضد روحانی اسرار هزار ساله پاسخ گفته و به استناد حقایق تاریخی و ضمن طرح و نقد آراء فلاسفه یونان قدیم، فلاسفه اسلام و فلاسفه معاصر غرب، بر حقانیت تشیع و نقش سازنده روحانیت اسلام تأکید ورزیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۵۱
کتابخانه کوثر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بر اساس اعلام دبیرخانه مرکزی جشنواره کتابخوانی رضوی، با توجه به اهمیت بالای انجام فعالیت‌های فرهنگی به صورت مجازی در شرایط امروز کشور، شورای سیاستگذاری این جشنواره به دلیل استقبال شرکت کنندگان و تقاضای مجریان استانی و بازگشایی کتابخانه ها، مهلت ثبت نام و شرکت در دهمین دوره این رویداد فرهنگی را تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ تمدید کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۹ ، ۰۸:۳۳
کتابخانه کوثر

کتاب حکمت های نقوی

این کتاب سیزدهمین دفتر از مجموعه کتاب‌های «راه زندگی»،  به قلم جواد محدثی است که به ترجمه و شرح چهل حدیث از احادیث امام هادی علیه‌السلام اختصاص دارد.این کتاب توسط انتشارات به نشر به چاپ رسیده است.  در ابتدای اثر، شرح مختصری پیرامون زندگی امام  هادی(ع) داده شده و سپس احادیثی با موضوعات اوصاف خدا، زیان خودپسندی، غرور بی‌جا، تربیت نفس، ارزش وجود، انتقادپذیری و... ذکر شده است. در ذیل هر حدیث، توضیحی مختصر، به همراه حکایات و ضرب‌المثل‌های مرتبط با آن آمده است. این مجموعه، با هدف آشنایی بهتر و انس با سخنان ارزشمند بزرگان دین و الگو قرار دادن این رهنمودها در زندگی شخصی و اجتماعی تهیه و تدوین شده است.

اعضا محترم و علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه دهمین جشنواره روی میتوانند با مراجعه به سایت www.samakpl.ir منابع را به صورت پی دی اف دریافت و پس از مطالعه از طریق سایت ذکر شده در مسابقه شرکت نمایند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۲۴
کتابخانه کوثر

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۹ ، ۰۸:۱۸
کتابخانه کوثر

ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته
خون یارانت پر ثمر گشته

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۹ ، ۰۸:۲۲
کتابخانه کوثر