کتابخانه عمومی کوثر

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه عمومی کوثر همدان

کتابخانه عمومی کوثر

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه عمومی کوثر همدان

کتابخانه عمومی کوثر

آدرس : همدان - کوی کوثر - خیابان فدک - جنب سالن ورزشی امام خمینی (ره)
تلفن:34246828-081

ساعات فعالیت :
شیفت صبح آقایان 7:30 لغایت 13:30
شیفت بعدازظهر خانم ها 13:30 لغایت 19:30
پنج شنبه ها صبح از ساعت 7:30 لغایت 13:00 (پنج شنبه ها بعد از ظهر کتابخانه تعطیل است ).

مدارک لازم جهت عضویت:
1 - اصل شناسنامه ی حاوی کد ملی یا اصل کارت ملی.
2 - یک قطعه عکس .
3 - تکمیل فرم تقاضای عضویت.
4 - پرداخت حق عضویت. ( یا ارائه ی مدرک ، جهت استفاده از تخفیف یا رایگان بودن عضویت ).

( لیست افراد مشمول برخوردار از تخفیف یا رایگان بودن حق عضویت، مانند خردسالان زیرپیش دبستانی، دانش آموزان کمتر از 14 سال سن ، اعضای فعال بسیج ، اهدا کنندگان کتاب (با ارائه ی قبض اهدای کتاب) و دیگر افراد وگروه های مشمول در کتابخانه وجود دارد).

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

سال 232  ه.ق در چنین روزی یکی از نوادگان پیامبر (ص)، حضرت امام حسن عسگری(ع) دیده به جهان گشود. آن حضرت گرچه 28 سال بیشتر زندگی نکرد، اما گنجینه­ای گرانبها از معارف و علوم اسلامی را از خود به یادگار گذاشت. این روز خجسته به همه دوستداران فضیلت و پاکی مبارک باد.


                                                            
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۲:۰۸
کتابخانه کوثر


کتاب «چگونه فرزندان خود را دوست بداریم» تالیف جودی فورد که توسط خانم مهین‌ شهبازی‌نیا به فارسی ترجمه و توسط خانم سیمین عارفی مورد ویرایش علمی قرار گرفته از کتابهای مفید در این موضوع است.کتاب شامل دو فصل است .در فصل اول مباحثی از جمله وظایفی که والدین باید بیاموزند،شنیدن سخن کودک و درک او،آموزش ارزشهای اخلاقی با نمونه‌های عملی،توجه به تفاوتهای فردی فرزندان مورد اشاره قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۷ ، ۰۸:۵۸
کتابخانه کوثر



در آستانه ولادت با سعادت رسول اکرم (س) و امام جعفر صادق (ع) جشن تکلیف اعضا دختر کتابخانه کوثر برگزار گردید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۷:۱۰
کتابخانه کوثر


«گرمابخش شب‌های بلند یلدا»

یادش به خیر؛ یلدا می‌آمد و پای کرسی گرم مهربانی، همراه قصّه‌های شیرین مادر بزرگ، تنها دقیقه‌ای زودتر به شب می‌رسیدیم؛ اما آرامشی دوچندان را تجربه می‌کردیم. بزرگ‌تر هم که شدیم؛ یک یلدا را حق کودکی داشتیم و مجال می‌یافتیم یک دل سیر، مهمان دنیای قصه‌های کودکانة چلّه‌ شویم و با پر خیال به آسمان زیبا و مصفّای افسانه‌ها پرواز کنیم.

شب‌های چلّه و خاطراتش تا ابد در یاد و قلب ما جاوید است؛ گرچه دنیای دود و ماشین و بخاری گازی؛ طعم گرم و دلنشین کرسی در کنار قصّه‌های مادر بزرگ مهربان را از یاد زمستان‌هایمان بُرد.

«قصّه‌های شب‌های چلّه»، مجموعه‌ای ۳ جلدی است که در هر جلد سه داستان افسانه‌ای کوتاه خواندنی و شنیدنی نقل شده است: «همسایة فقیر و همسایة ثروتمند»، «غول و ماهیگیر»، «به دنبال بخت» داستان‌هایی است که در جلد اول این مجموعه می‌خوانیم. ماجراهای «مرد خسیس»، «غلام تنبل»، «گنج واقعی» را در جلد دوم این مجموعه‌داستان دنبال می‌کنیم و با داستان «مرد زیرک و چاه خداداد»، «پهلوان ترسو» و «ملک و شاهین» در جلد سوم این داستان‌های جذّاب آشنا می‌شویم.

رنگ‌آمیزی خیال‌انگیز و تصاویر ساده و در عین حال جذّاب کتاب، علاوه بر تناسب با مضامین هر قصّه، یادآور خیال‌پردازی‌های کودکانه‌ای است که هنگام شنیدن داستان‌های مادربزرگ‌ها در ذهنمان نقش می‌بست.

اگر برای یلدای پیش‌رو و یلداهای آینده، مایلید نقش دوست‌داشتنی قصّه‌گوی چلّه را ایفا کنید؛ این مجموعه‌داستان موجود در بستة ‌فرهنگی «کتاب‌خوان آذرماه» را از دست ندهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۲:۵۲
کتابخانه کوثر

کتاب های طرح کتاب‌خوان آذر ماه ۱۳۹۷ معرفی شد


کتاب‌های «ادب نبوی»، «سرزمین آرزوها»، «ماهک و غول سرزمین پارچه‌ها» و «قصه های شب چله» به عنوان آثار ارائه شده در طرح کتاب‌خوان آذر ماه، معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان آذر ماه با ارائه کتاب‌های «ادب نبوی» از آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، «سرزمین آرزوها» از مرتضی عبدالوهابی، «ماهک و غول سرزمین پارچه‌ها» از اعظم سبحانیان و «قصه های شب چله» از الهام ابراهیمی معرفی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۷ ، ۱۶:۰۹
کتابخانه کوثر

میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق علیه السلام مبارک باد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۷ ، ۱۰:۳۹
کتابخانه کوثر