کتابخانه عمومی کوثر

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه عمومی کوثر همدان

کتابخانه عمومی کوثر

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه عمومی کوثر همدان

کتابخانه عمومی کوثر

آدرس : همدان - کوی کوثر - خیابان فدک - جنب سالن ورزشی امام خمینی (ره)
تلفن:34246828-081

ساعات فعالیت :
شیفت صبح آقایان 7:30 لغایت 13:30
شیفت بعدازظهر خانم ها 13:30 لغایت 19:30
پنج شنبه ها صبح از ساعت 7:30 لغایت 13:00 (پنج شنبه ها بعد از ظهر کتابخانه تعطیل است ).

مدارک لازم جهت عضویت:
1 - اصل شناسنامه ی حاوی کد ملی یا اصل کارت ملی.
2 - یک قطعه عکس .
3 - تکمیل فرم تقاضای عضویت.
4 - پرداخت حق عضویت. ( یا ارائه ی مدرک ، جهت استفاده از تخفیف یا رایگان بودن عضویت ).

( لیست افراد مشمول برخوردار از تخفیف یا رایگان بودن حق عضویت، مانند خردسالان زیرپیش دبستانی، دانش آموزان کمتر از 14 سال سن ، اعضای فعال بسیج ، اهدا کنندگان کتاب (با ارائه ی قبض اهدای کتاب) و دیگر افراد وگروه های مشمول در کتابخانه وجود دارد).

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) نشست کتابخوان ویژه محرم با موضوع عاشورا در بخش کودک کتابخانه برگزار گردید. در این نشست 6 کتاب معرفی شد.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۰۴
کتابخانه کوثر


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۵۵
کتابخانه کوثر

کربلا مبارزه با پوچی ها عنوان کتابی است با نویسندگی اصغر طاهر زاده. این کتاب در سال 1388 به چاپ رسیده و ناشر آن لب المیزان در شهر اصفهان میباشد. علاقه مندان به مکتب عاشورایی میتوانند جهت مطالعه این کتاب به کتابخانه های عمومی مراجعه نمایید. 

گزیده ای از کتاب

راستی چه سخت است که انسان در میان دوستان و اقوام خود غریب باشد. امام نگران اسلام است و عبدا... بن جعفر طیار عمو زاده حسین(ع) و شوهر زینب(ع) نگران جان حسین(ع) است. حسین (ع) میخواهد مسلمین و فرهنگ اسلامی در امان باشد و عبدا...جعفر از حاکم مکه برای امام امان نامه میگیرد. ای حسین! چه صبری داشتی که توانستی به امان نامه حاکم مکه گوش دهی و از خود بیخود نشوی و بر آن نخروشی! نگاه کن امام به کجا نظر میکند و عبدا... بن جعفر دلسوز امام، به کجا، امام در این میان چه حالی پیدا میکند؟ خدا میداند! زمانه را بنگر و عمق حکمت حسینی را، آشنایان را و امان نامه شان را، صحابه را و نصایحشان را که: «ای فرزند رسول خدا خود را به کشتن مده»، و دعوت کنندگان را بنگر که دلشان با امام بود و شمشیرهایشان با بنی امیه. امام در چنین شرایطی قرار دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۱۱:۰۳
کتابخانه کوثر

در خبر آمده چون حضرت آدم (علیه السلام) از بهشت به زمین آمد. حوا را ندید در پی او روانه شد. چون عبورش به کربلا افتاد بدون آنکه حادثه ­ای رخ دهد به غم و اندوهی بزرگ دچار شد و سینه­ اش تنگ شد و لغزشی در وی پدید آمد و خون از پای او بیرون آمد، آدم سر به سوی آسمان بلند کرد و

 گفت: خدایا آیا مرتکب گناهی شده­ ام و اینک مرا کیفر خواهی کرد؟ زیرا که من تمام زمین را طواف کردم و به چنین حادثه­ ای گرفتار نشدم.

خداوند فرمود: ای آدم تو جرمی مرتکب نشده­ ای بلکه فرزند تو حسین در این زمین کشته میشود و او مظلوم خواهد بود. اینک خون تو موافقت خون او سیلان یافت.

آدم عرض کرد: خدایا حسین پیغمبر است؟

خطاب آمد: خیر. لکن فرزند پیغمبر خاتم محمدابن عبدا... است.

عرض کرد: قاتل کیست؟

خطاب آمد: یزید که ملعون اهل آسمانها و زمین است.

بعد آدم روی به جبرئیل کرد و گفت، چه کنم؟

گفت او را لعن کن. پس آدم او را لعن کرد و راه را ادامه داد و در کوه عرفات حوا را یافت.

بحارالانوار، ج 44، صفحه 242

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۴۳
کتابخانه کوثر

حادثه تظاهرات 17 شهریور که به جمعه سیاه معروف شد، به واقعه کشتار تظاهرکنندگان در محلات فقیر نشین جنوب تهران و همچنین میدان ژاله، توسط نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی گفته می‌شود که در هفدهم شهریور 1357 و در جریان ناآرامی هایی که به پیروزی انقلاب ایران در این سال انجامید، رخ داد..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۲۹
کتابخانه کوثر

مباهله پیامبر(ص) با مسیحیان نجران، در روز بیست وچهارم ذی الحجّه سال دهم هجری اتفاق افتاد. پیامبر(ص) طی نامه ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر(ص) آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۳۹
کتابخانه کوثر

بر امام منتظر بادا مبارک این ولادت
تهنیت بر شیعیان حضرتش از این ولادت
رسید شادى شیعیان به عرش اعلى
چونکه شد نور رخ موسوى هویدا


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۵۴
کتابخانه کوثر
به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، عید امامت و ولایت، جشن غدیر در کتابخانه از ساعت 17 الی 19 برگزار گردید. که کتابخانه افتخار میزبانی عاشقان و دوستداران مولی الموحدین حضرت علی (ع) بود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۲۶
کتابخانه کوثر



در سال دهم هجرت پیامبر (ص) از طرف خداوند مأمور شدند تا دو مسئله مهم دین اسلام را به مردم ابلاغ نمایند و آن دو مسئله عبارت بودند از حج و ولایت و خلافت دوازده امام (ع). پس از این اعلان مردم با عجله آماده خروج از مکه شدند. بعد از اینکه افراد به محل غدیر خم رسیدند پیامبر بر روی منبری که در زیر درخت کهنسالی که در آنجا بود ساخته بودند رفت و سپس دستور داد تا امیرالمومنین (ع) را فراخواندند و دستور دادند بالای منبر پیامبر و دست راست آن حضرت بایستد، پس پیامبر منتظر ایستادند تا مردم کاملاً جمع شدند و آنگاه خطابه رسمی خود را بیان نمودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۵۵
کتابخانه کوثر

کتاب‌های «غدیر»، «زیبا صدایم کن»، «عمود ۱۴۰۰» و «اسمش چیه» به عنوان منابع طرح کتاب خوان شهریورماه ۱۳۹۷ معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان شهریورماه ۱۳۹۷ به معرفی ۴ اثر «غدیر» نوشته علی صفائی حائری از انتشارات لیله‌القدر، «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «عمود ۱۴۰۰» نوشته علی‌اکبر والایی از انتشارات احیا و «اسمش چیه؟» سروده جعفر ابراهیمی و جمعی از شاعران از انتشارات افق پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۵۵
کتابخانه کوثر