کتابخانه عمومی کوثر

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه عمومی کوثر همدان

کتابخانه عمومی کوثر

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه عمومی کوثر همدان

کتابخانه عمومی کوثر

آدرس : همدان - کوی کوثر - خیابان فدک - جنب سالن ورزشی امام خمینی (ره)
تلفن:34246828-081

ساعات فعالیت :
شیفت صبح آقایان 7:30 لغایت 13:30
شیفت بعدازظهر خانم ها 13:30 لغایت 19:30
پنج شنبه ها صبح از ساعت 7:30 لغایت 13:00 (پنج شنبه ها بعد از ظهر کتابخانه تعطیل است ).

مدارک لازم جهت عضویت:
1 - اصل شناسنامه ی حاوی کد ملی یا اصل کارت ملی.
2 - یک قطعه عکس .
3 - تکمیل فرم تقاضای عضویت.
4 - پرداخت حق عضویت. ( یا ارائه ی مدرک ، جهت استفاده از تخفیف یا رایگان بودن عضویت ).

( لیست افراد مشمول برخوردار از تخفیف یا رایگان بودن حق عضویت، مانند خردسالان زیرپیش دبستانی، دانش آموزان کمتر از 14 سال سن ، اعضای فعال بسیج ، اهدا کنندگان کتاب (با ارائه ی قبض اهدای کتاب) و دیگر افراد وگروه های مشمول در کتابخانه وجود دارد).

معرفی کتاب من او

يكشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸ ق.ظ

کتاب حاضر، مشهورترین اثر رضا امیرخانیست که فراز و نشیب یک زندگی را از محله های قدیم تهران تا پاریس بیان می کند. سبک جذاب و بدیع «من او» باعث شد تا علاوه بر مخاطبین حرفه ای و کارشناسان صاحب نظر با مخاطبین عام نیز ارتباط برقرار کرده و بارها تجدید چاپ شود. داستان مربوط به زندگی فردی به نام علی فتاح است. راوی، قهرمان داستان هم هست، ماجراهای زندگی خود را، از کودکی تا مرگ، روایت می کند. علی فتاح فرزند یک تاجر ثروتمند است و درجنوب شهر زندگی می‏ کند. در کودکی، پدر خود را از دست می‏ دهد و تحت نظر پدر بزرگش بزرگ می شود. در نوجوانی به مهتاب، هم بازی دوره کودکی خود، دل می‏ بندد. ولی این علاقه به ازدواج‏ نمی‏ انجامد. سال‏ ها بعد، مهتاب با خواهر علی به فرانسه می‏ روند. خواهر علی با یک مبارز الجزایری ازدواج می‏ کند. این مبارز ترور می‏ شود و او و مهتاب به ایران برمی‏ گردند. در زمان موشک باران ‏تهران، خواهر علی و مهتاب به شهادت می‏ رسند. علی فتاح نیز بعد از بخشیدن آنچه از اموال پدری مانده است، فوت می‏ کند.
این سخن حقی است که اگر ما بخواهیم ادبیات داستانی ما در دنیا مورد اعتنا واقع شود باید به ریشه‏ ها برگردیم و از مضامین گنجینه ‏ادبیات کهن مدد بگیریم. اتفاقاً تاکنون تلاش کرده ‏اند اما موفقیت‏ چشم گیری نیافته ‏اند. از این بابت رمان من او جهش بزرگی است به‏ سوی این هدف بزرگ. مضمون اصلی این رمان عشق است اما نه ‏عشق به معنای رایج امروزی آن بلکه عشق به همان معنا که بزرگان ‏ادب و هنر ما در آثارشان مایه گرفته‏ اند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۶
کتابخانه کوثر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی